fredag den 17. april 2015

London set fra toppen!


Ikke nok med, at vi havde den skønneste tur til London, så havde vi også det skønneste vejr!

Blomster stod i fuldt flor, og vi ku´ gå rundt med bare arme. London Eye, her med view fra toppen, var en rigtig god oplevelse, som jeg nød sammen med Victor, min far og bror. Vi tog derhen fredag ca. kl. 9.00, og der var næsten ingen kø. Turen rundt var der afsat 45min til men det tog kun 25min, og det kunne næsten ikke gå mere langsomt tænker jeg.


Imens fik Emil lov til at boltre sig og brugt noget energi på legepladsen for foden af London Eye. Jeg havde læst om legepladsen hjemmefra, og da der stod, at den især var til børn, der kunne lide at klatre, var jeg ikke i tvivl om, at den ville være noget for Emil.



Big Ben var børnene meget fascinerede af. Den og Deres parlamentsbygning er altså også virkelig nogle utrolige bygningsværker, bygget i en stil som man sjældent ser mere. Big Ben hænger for mig ulasteligt sammen med Disney klassikeren Peter Pan.



Hjemmefra var vi helt enige om, at turen skulle være på et plan, så alle børnene kunne være med. Derfor var der masser af tid til, at de kunne gå på mure, hoppe rundt eller stoppe op og se på sjove mennesker eller gademusikanter. Tror også at Victor nåede, at hive mig med ind i samtlige souvenirbutikker vi kom forbi!


Madame Tussauds var altså også super godt, og jeg tror næsten at vi har billeder af samtlige modeller!

Vi er slet ikke i tvivl om, at vi vil afsted igen, jeg vil rigtig gerne til Berlin eller vise familien Barcelona, hvor jeg var på studietur med min gymnasieklasse tilbage i 1998. Anna drømmer om at se Paris, og jeg synes det kunne være vildt spændende, at komme ind og opleve Grande Galerie de l’Évolution, som skulle være et af de mest imponerende museer, der er tilknyttet Paris’ naturhistoriske museum. Den faste udstilling består af 4.500 udstoppede dyr, der er spredt over tre i etager.

Det første man møder, er skelettet fra en gigantisk blåhval, som hænger ned fra loftet. Skelettet markerer indgangen til den stueetagen, der er dedikeret til fisk og de dyr, der lever i og omkring havet. På første etage er der flere tusinde udstoppede dyr som marcherer efter hinanden henover hele etagen. Der er alt fra giraffer, elefanter, næsehorn og aber til ulve, pindsvin og myreslugere.
Det er ret vildt at se så mange dyr i deres rigtige størrelse. Nogle af dem er meget livagtige, for eksempel den store hanelefant.

Måske I har andre gode rejsemål, I vil dele med mig?

1 kommentar:

  1. Amsterdam er også en dejlig by, men dine drenge skal ku tåle synet af letlevende damer, næsten nøgne. ;-) fodbold station Ajax Amsterdam er et besøg værd. :-) men mine favoritter er helt klart London og BERLIN. Og jeg skal snart til London igen.... Yeaaah..... ;-)

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)