onsdag den 29. juni 2016

Vi vil udforske Plön i år


Photo from libbiem

Vi tog hul på campingsæsonen tidligt i år og har allerede besøgt nogen kendte pladser.

I starten af maj kørte vi mod Holmens camping, beliggende ved Gudensøen i Ry. Det er altid fedt at ankomme til en ny plads, besigtige området og fornemme atmosfæren. Der blev taget godt imod os i Ry. Det er en skøn campingplads med megen flot natur lige ned til søen, fine afgrænsede pladser og en stor lækker legeplads til børnene. Solen skinnede, det var varmt og vi nød det rigtig meget.

Photo from libbiem

Sommerferien har vi også delvist planlagt. I år starter vi med at køre sydpå til Plön. Vi har booket en dejlig plads på denne campingplads. Hvor længe vi er væk ved vi ikke, og planen er også, at vi triller stille hjemad og tager nogen overnatninger på flere pladser.

Jeg har camperet i Plön sammen med mine forældre, da jeg var 7-8 år. Så da Mille skrev dette indlæg talte jeg varmt om destinationen til min mand og om muligheden for, at vi kunne tage uden for landets grænser i år, og heldigvis synes han godt om idéen.

Jeg elsker den frihed camping giver os. At vi blot skal finde en destination, pakke vognen og køre af sted. Børnene er alle blevet enormt gode til, at udforske pladserne vi kommer til, ikke bare sidde og hænge hos os i forteltet.

Camping for mig er afslapning, lange kaffepauser, nem let mad, bare tæer eller uldsokker, tykke bøger, kortspil, store is, popcorn, sightseeing og vores dejlige rullende hjem.

Photo from libbiem

Vi kunne godt tænke os at se hvad Kollund camping kan tilbyde, samtidig har jeg også set mig lun på Stensager Strand Camping som ligger tæt på Kolding.

Har I nogen spændende planer for sommeren?

3 kommentarer:

  1. Vi camperede også meget i en årrække med vores 3 børn. Vi har aldrig været fastliggere, det gider vi ikke. Nej ud og se Danmark. 👍😃 campingvognen er forlængst solgt. De senere år har det været kør selv ferie til Østrig, Holland og Tyskland, i lejligheder. Nu er børnene på nippet til at flytte, og kærester og fritidsjob trækker istedet for ferie med mor og far. Så i år tager vi for første gang i 16 år på charterferie. Samos venter forude, og glædelsen er stor. Men først skal der knokles i en hel del uger endnu, vi trækker i juli måned begge læsset på jobbet, så vore kollegaer kan holde ferie med deres mindre børn. 😃 Men vi savner begge campinglivet, og friheden at rejse rundt. Så vi overvejer at finde en lille retrovogn. Det ku være fedt. Go sommer. 😃👍

    SvarSlet
  2. vi har desværre ingen campingvogn :0) men je kunne godt tænke mig denne camper liv- vi kører til Sverige igen, min veninde udlejer hendes feriehus, hun er svensker :0) det ligger i Småland, skønt i blåbærskoven tæt på en sø, der er ingen fjernsyn og internet.... det betyder også dejlig afslapning, fødderne i vandet, god bøger, barbecue og udflugter. je glader mig til det... kh Ulrike

    SvarSlet
  3. WOW! Lyder SÅ lækkert, Libbie - håber I får alletiders tur :-) Vi har en kæmpe drøm om en lille campingvogn; lille fordi vi mener at småt (til tider) er godt - og også fordi jeg ikke er sikker på, at vi med en 1,4 l benzinmotor kan trække så hulens meget...!!! Men vi er ikke nået til projekt campingvogn endnu - har du nogle gode råd i vores søgen efter vogn, etc. så sig endelig til :-) KH Lilly

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)