torsdag den 31. august 2017

Vi oplevede LEGO House


Jeg kan ikke skjule for nogen, at LEGO er en ret stor del af vores hverdag. Emil, især, har taget de små klodser til sig i en tidlig alder og bygger hver dag. Lego bordet, som står i vores stue gør, at han er omkring os i sin leg og sit byggeri, og vi bliver som regel alle involveret.

Så da LEGO House spurgte os, om vi ville komme op og se Deres nye byggeri i Billund, og samtidig hjælpe dem med at teste husets faciliteter, inden det åbner for offentligheden den 28. september 2017, sagde vi med det samme ja tak.

Lad mig med det samme slå fast at vi er imponerede, blown away af indtryk, farver, special effects og en gejst hos alle de ansatte, som naturligt summer rundt og deltager i børnenes leg/byggeri.

Lidt underligt at afsætte en hel dag til noget, man faktisk ikke aner hvad er.

 
I forhallen møder vi bl.a. dette gigantiske træ. Det er 15m(!) højt, jeg skriver det lige igen 15m!!! og bygget af 6 millioner LEGO klodser. Det kan faktisk ikke beskrives, hvor flot det er, og jeg synes heller ikke mit billede er træet værdigt.
 
Designerne har en enorm fantasi og kreativitet, man følte slet ikke, man blev færdig med at kigge. Hele tiden var der nye små detaljer, man fik øje på.
 
LEGO har skabt et fantastisk miljø i huset. Skabt rammerne for masser af leg og kreativitet. Jeg er forundret over, hvordan de kan få teknik og de små klodser til at gå så godt i spænd, så både børn og voksne bliver grebet. Om det så drejede sig om at bygge bilen der hurtigst kom i mål, eller skabe den mest harmoniske by i det virtuelle miljø, som udløste enten en fodboldkamp eller en rock koncert.
 
LEGO House får vores varmeste anbefalinger for en familietur! Det skal opleves.
 
Man kan nemt selv medbringe sin mad. I den store aula er der indsat skabe, som kan aflåses til fri afbenyttelse. Jeg er dog ikke i tvivl om, at jeg ville smide en stak madpakker og nogen drikkevarer ned i en rygsæk og transportere det med rundt i huset. Man kan nemt sætte sig på en bænk og nyde maden, imens børnene måske leger videre. Overalt i huset er der opstillet skraldespande og bænke.
 
Vi brugte ca. 1 time sammenlagt på at gå tilbage til aulaen, hvor restauranten ligger, og på at spise.
 







Du kan nemt bestille billetter til en dag i LEGO House lige her, jeg vil anbefale Jer at ankomme, når huset åbner, så I har hele dagen til at udforske og lege.



Sponsoreret af LEGO House
Men ord, tanker, oplevelser og mening er helt min egen!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)